21 August 2010

interview...


salam..

yessss.. sgt gembira hati ini sebab mggu lepas aku kerja only for 3 days..

why? ---hehhe--

1) kak FAiruz..

pada hari rabu yg lepas.. hehe skema ayat ni.. kak fairuz need to attend an interview in batu pahat.
wah best nye dia.. amik post hr exec..
dtg awal kt pejabat abah anta merempit pagi2..almaklumlah aku jd mangsa keadaan ofis di awal kan 1/2 jam.. klu sebelum ni aku pg ngn akak, then sekarg terpaksa guna khidmat abh anta kul 7.30 pg.. naik skuter..huhu sejook pg2..tp xpe, enjoy it.. best ape.. asik nek kete je.. boring kan..

then, sampai ofis je kak fairuz masuk dgn baju siap berkod dah mcm exec btol.. cun abis..
kak fairuz nk pg bp tu sensorang.. (dalam hati bestnye klu dpt ikot.. boring duk ofis)
n tmpa disagka-sangka aku dan nani (budak praktikal jugak) di offer oleh supervisor masing2 supaya accompany kak fairuz ke bp. wah , apa lg.. melonjak keseronokan sebab MENGULAR time keje.. hehe

sampai BP, kami pon cri company tersebut..alhamdulillah senag aje jumpa..
kak fairuz offer kami pakai kereta dia jalan se
kitar BP while waiting die di interviewkan.. igt kan lame but then sekejap saje coz only she is been interviewed.. wah may be ade peluang tuk kak fairuz ni.. insyaAllah..

so, cite la kami bermula disini..kesahnye, aku x penah drive keta berbentuk sedan..pling besar myvi ajela..hehehe..(lesen P ade lg setahun beb) lom diberi kepercayaan tuk bwak kete besar.. tp kak fairuz dah beri kebenaran n die yakin kat aku, so xkan aku nk ckp x pandai plak.. so aku pon try.. tkot jugak.. dah le bawak kete org, anak or
ang plak tu.. hehhe..

mula2 slow je..lame2 best plak tekan minyak ni laju2..sampai la kt stesen minyak,nak isikan miyak kete.. lepas saaja isi nk strt enjen x mau idup.. ketegak btol.. sampai kete kene tolak ketepi..malu nye.. aku dah cuak,alamk rosak plak ke kete org ni.. then, amik keputusan tuk call kak fairuz, rupa2nya kete dia dah set dengan security.. so kene matikan security tu dulu bru leh start..hehe,,apalah..
then , kami pon truskan pejaln tuk pg ke bank islam.niat
di hati nk cash kan cek tp x boleh.. so kami pon pusing2 dalm carefour. sempatla aku sambar keronsang tuk raya n lense sekotak.
tgh2 shopping kak fairuz kol bgtau dah abes..lagi sekali aku pecut kete ngn lajunya..huhu


time nk blik kak fairuz ajak g tgk wayg.. cite omputih..kami 3 org saje di dalam perut wayang.. heaven.. tp cuma x pat nk kunyah pop corn..huhu..about 3 o'clock ketrg blik.. sampai saje muar pale pening cm nk muntah..adoi, ni la masalah aku.. xleh la nk jln2 ckit..mesti pale pening n penat semacm.. mcm la pegi angkat batu besar or wat keje contractor .. isk2.. sampai umah je trus tido..




2) interview lagi

kali ni aku kena teman org g interview lagi.. ari sabtu jam 10 pagi aku temankan shahrul g interview keje kat mahkota hotel .. interview for RHB bank.. lame jugak aku tggu sorg2 kt lobby luar.. sempat amik gamba n borak2 ngn makcik n pakcik dr masjid tanah.. nasihatkan aku blaja sungguh2.. anak2nya boleh thn sume sambung blaja tingi2.. h
mmp sampai ke interview keje pon mak ayah teman kan.. tu la kasih syg
mak ayah..

No comments: